lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag - Skrivpuff

Det har blivit några år. Jag antar att det är som det sägs, det är livet som har passerat under åren. Snabbt har det gått. På de flesta vis har kärleken bara blivit större, mer äkta och relationen har börjat närma sig något alldeles fantastiskt. Utan för att den skull tappa spänning. Hur är det möjligt? Vad är hemligheten?

Jag har inga svar på det. Visst har vi haft många konflikter genom åren och ibland har jag avskytt dig, nästan hatat dig. Du har varit ful, oduglig till det mesta och har inte varit till någon större glädje. Ibland irriterar du mig fortfarande. Ditt sätt att fräsa till, inte ta vara på möjligheter som finns utan låter istället rädslor styra dina val. Det fast du avskyr det sättet att förhålla sig och just vetskapen om att du är mänsklig gör mig än mer irriterad.

Men du har en riktning. Du vill väl. Älskar dina nära och visar det på flera sätt. Du är bra. Fin. Du är värd att älska och de som får ha dig runt sig i livet är lyckligt lottade. Du vill utvecklas och ser till att göra det. Ser vilken energi det tar från dig, hur du ibland kämpar men hur du varje gång reser dig upp med någon ny insikt och faktiskt har tagit ett kliv framåt. Fortsätt så och jag ska älska dig intill döden.

Jag älskar mig.

1 kommentar:

  1. Fin beskrivning av hur kärleken verkligen är ^__^

    Glad alla hjärtans dag!

    SvaraRadera